16 maart 2018

Passie zonder winstbejag

Hallo, ik heb een mailtje van u ontvangen over een meerstammige boom.

Ja, dat klopt. Een tuinarchitect raadde zo'n boom aan.

Ja, maar. Een meerstammige boom...

Het is de bedoeling dat we schaduw krijgen op het terras.

Ja, dat kan wel zijn. Maar zie ik het goed dat er al een boom staat?

Ja, die staat hier op logement. Hij past hier niet echt.

Welke boom is het?

Een tulpenboom.

En waarom zou hij niet passen? Jij bent de vormgever van de boom, mevrouw.

Geeft hij voldoende schaduw?

Beantwoord uw vraag eens zelf mevrouw. Geeft een boom schaduw?

Euhm, ja. Maar ik vraag me af of een hoge stam niet beter is. Deze tulpenboom heeft meer de vorm van een struik.

Een magnolia is de mooiste boom ter wereld. Natuurlijk moet je hem laten staan. Maar jij bent de beheerder. De vormgever. En zet eens wat gras in die aarde onder de boom.

Er staan bodembedekkers hoor.

Ja maar, de grond waar de boom op staat is het belangrijkste wat er is. En steek veel groen in die borders. Dat moet bruisen hé.

We willen graag veel groen op ons terras. Vandaar mijn vraag.

Laat die magnolia staan. Kom eens langs, ik zal het eens uitleggen. Jij bent de vormgever en kan alles bepalen.

Ik ken er niets van, meneer. Kan je me dat zomaar tonen?

Natuurlijk! Jij bent de meester. Je kan doen met de boom wat je wilt.

Ook met een magnolia met een korte stam?

Kom gewoon eens langs. Ik zal je de kunst van het meesteren van bomen leren. Jij bent de meester. Dat biedt zoveel mogelijkheden.

Past het als ik zaterdag eens langs kom.

Euhm. Het is wel druk nu. Best even bellen op voorhand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten